Huspriser

I lördags sken solen nåt så ofantligt mycket. Härligt! Med lätt huvudvärk men med humöret på topp drog jag och JW till hamburgehaket och jag klämde ett heeelt skrovmål, och med ett lätt illamående begav vi oss sedan på city-walk. Bort till affärerna på IKEA-området, lite sportartiklar och små söta djur på magasinet. En papegoja på nämnda store såg så lagom plastig ut, men jag såg ingen batterilucka så jag förutsätter att han var for real. Han blinkade och satt där med sin plastliknande näbb och en huvudfriss som mest såg ut som ett biljardbord. Han tittade på oss med blida papegojögon och JW säger med söt stämma: "han tycker nog om oss".

Spankulerandes ute på stan kör en silvermerca förbi, fullastad med killar kring 20-30 år. Rutan nervevad skriker dom "kostar ditt hus en spänn, eller?". Jag ba vafaan, är det det enda de kan på svenska - och svenskreggad också. JW sa "eh, hörde du inte riktigt..?" öh, vadå undrar jag. "Kostar ni tusen spänn, eller?" var vad de skrek. Urk. Vilken jävla håla man bor i.. eller sorry, mer kanske - vilka typer det bor i denna håla. Hade jag haft linne och shorts som visar mer än de döljer, ok på ett sätt. Men nu hade jag caprijeans, tshit och täckväst. Tjocka kläder.
Ey man, fan va ni är coola va.
Stick och göm er.


Söndag var jag funktionär på HPSKs årliga skyttetävlig ute i Vuono. Orkar inte skriva så mkt, refererar till JWs blogg - läs där! Maria var förbi igår på kvällskvisten, en snabbis innan hon åker tillbaks till den kungliga hufvudstaden.


Åter till slitet i saltgruvan.

Åh, btw, inte nämnt nåt om sötpojken på länge! (nu menar jag alltså
Mr Sötpojke, inte alla de där övriga man kan stöta på (haha) här och var) kass humor där.. Nåja. Ja. Vad ska man säga - mail hit och mail dit. Gulligt och sött men substanslöst. Jag svarar och han svarar. Ingen riktigt skriver you know.
Så jag vetefan - never gonna happen!

Kommentarer
Postat av: Jenna

Haha, Campari utspätt med likör är då ingen hit heller :D Jag ska nog hålla mig till Koskenkorva+juice eller Jägermeister+battery i fortsättningen, det blir man enbart glad av! Det där med snuskgubbar kan bli lite jobbigt ibland jo, har också varit med om den där klassikern "Får man dig för tusen spänn?" fast på icas fullsmockade parkering av alla ställen :s

2008-05-06 @ 22:20:56
URL: http://jenna.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0