Puoli-paksu

Jaja. Jobbat på med ex-arb säkert 5 timmar idag, om inte mer. Varit up på la stada också och handlat lite.. ikväll på teater, Moliéres Den inbillade sjuke. Bra för min profession, man vet vad man ska vänta sig, ey?

Det går framåt (med exarb, alltså!). Det känns dock lite stressigt.. det är väl bara att man kommer förbi tröskeln med teorin, så att man slipper känslan av att vara matti-myöhänen.

Sen blir det ut en kortis på Umppis.. en långis hade inte varit dumt det heller, but what do you do när sällskapet ska upp tidigt imorrn =} ..inte varit ut sen januari!! Det var väl den 26/1 eller nåt.. när jag hade kalas ^^ hihi. Eller ja, det var ju utgång i la France såklart =) Men det var ju som inte på hemmaplan.. men shiiit vad det var kul där ändå! Vi var ju stort gäng, över 50 pers, så det var småmysigt i alla hörn och vrår (nu lät det lite epä-hyvää, typ misstänkt, men nej nej, ville bara beskriva hur bra stämning det var) haha..

As I said, theatre and puoli-paksu-party!


...det finns dock viss inget som heter "puoli-paksu" på finska.
Det sa ambulanspojkarna.
Jag sa att syrgasflaskorna i bilen var "täynnä" och
"se toinen on puoli-paksu täynnä, kohta puoli tyhjä".

De fattade. Men fan så de garvade =} haha.. ett gott skratt förlänger you know!


Kommentarer
Postat av: Marjo

Tasapaksu finns däremot ;)

2008-04-25 @ 19:31:16
URL: http://fukiyo.blogg.se
Postat av: Erika

är det så? =D Jag kan blanda lite hejvilt, jag.. så det är bra att veta att jag ibland använder riktiga ord ^^ hihi

2008-04-26 @ 12:28:16
URL: http://erikaalexandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0