Hemma

Söndag
Fint väder - solen sken redan från arla morgonstund! Vid 11 - tunnelbana till Östermalmstorg, promenad i det härliga vädret längs Strandvägen och ut till Djurgården. Vi vandrade längs djurgårdens strandpromenader, förbi alla museeum och allt gammalt fint, ända bort till bortesta ändan av ön. Sen en smaskig glass i solens sken, invid vattnet där ett stort fartyg från viking line gled förbi. Solade bort lite av vintervitheten i de härliga plusgraderna som man saknat så, innan vi tog en buss tillbaka till city för lunch där kring 3-snåret.

En djärv idé - förorten!!?!?! Jajjemen, hej å hå, nu har vi varit mitticity, så nu ska vi se andra delar av Stockholm. Blå linjen ut i de områden jag aldrig besökt tidigare. "Nästa Kista" ljöd ur tunnelbanans högtalare och vi hoppade av. Kista galleria var målet, och det var ju också riktigt nära stationen. Shopping i vad som kallas Stockholms öppnaste galleria (beror det på 10-21 må-sön eller att det är ljust och lite luftigt? Det första kanske). Hittade lite plagg och kikade runt i "restaurangkvarteren" av gallerian. Mat från alla världens länder! Och även folk från alla världens länder! Efter vår lilla exkursion i förorten tog vi oss tillbaka till Universitetet där vi sen kröp till kojs.


Måndag
Stiga upp tidigt och ta buss till Odenplan. Maria till skolan och jag till T-centralen. Arlanda express till flygplatsen och sen lite frukostfika på café i Sky City. Flyg till Luleå - Kallax. taxi och sen buss. Hemma!

Stockholm: sol och +11 grader.
Luleå: lätt snöfall och +3 grader.
Feel the difference..


Härlig resa har det varit!


Kommentarer
Postat av: Jenna

Bodde ju i Stockholm i en kort vecka på hösten, passade på att (råka?) besöka Malmvägen i Sollentuna. Det värsta var att dom jag bodde hos varmt rekommenderade ica där, jag blev tveksam och frågade om det verkligen var så himla bra ica där för jag hade nån minnesbild av att det gått nån tv-serie om stället och att det var värsta ghettot. Gick runt dom höga husen och sen tillbaks till pendeln fort som attan, sen när jag kom tillbaks hem igen visade det sig att dom jag bodde hos sagt fel till mig, att det var ica i Solna som var så bra. Man ska nog lita på sina instinkter, haha :)

2008-04-21 @ 19:11:46
URL: http://jenna.webblogg.se
Postat av: Erika

Haha, jag är väl mer ett fan av kvarteren runt Söder framför ..eh, förorterna =}

2008-04-22 @ 09:51:01
URL: http://erikaalexandra.blogg.se
Postat av: Marjo

Åååh, jag vill också åka till Stockholm! Diggar hårt den staden! =D

2008-04-22 @ 16:06:19
URL: http://fukiyo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0