1860 vs 2008

Location: terveysalan kirjasto (skolbibblan) i Kemi.

Now why is that?
Joserru, har haft möte med festkommittén här på skolan.. studierektorn och lärare och andra höga höns. Hälsoenheten firar 30 år i år (och fysioterapeuterna 20 år.. sikna småttingar!!) Det ska however vara stora festligheter här den 12 maj. Jag ska representera den internationella delen av skolan, NORD-klasserna. Har i stora drag klart för mig vad jag ska säga och så, 15 minuter har jag i programmet. Ska vara klädd i skolans vackra Florence Nightingale-dräkt och så får jag ha en powerpointpres i bakgrunden. Hej 1860-talet, och hallå år 2008! Vikken krockelikrock! =D haha, så schwajnigt stiligt må jag säga!

Käkat lunch på Pikku Mestari (fi fan vikken bra mat de har! Restaurangskola, för-varm och efterrätt, serverat till bordet, gott så man nästan svimmar - för 6 euro!!! ENDAST! Helt otroligt!) Träffade på några av kollegorna från Kemi-ambulansen som också var där och njöt av en härlig vappu-lunch. Mamsen är på Corona och shoppelishoppar och nu ska jag snart heeem - när jag hittat ett examensarbete om just Ms Nightingale... ska visst såga nåt ord om min snygga stass då i mitt "tal".

Idag är det Klara vappen, bara vatten, hela natten (valborg swenska - vappu finska ^^) Får se vad det blir - hm hm hm..! alternativ: flera. Gäller bara att välja. Softa med folksen och tare lite lugnt (he bidde ju party fre-lör och nåt glas vin på måndag o c k s å!) - eller så party party med JL and the gang. Vet ikke än, men ska ta mig en lite fundilerare. Lugnt blir det nog i vikket fall som helst. hehe, yes sir! 


Men nu ska jag lyfta på lilla rumpan från den obekväma stolen här på bibblan - söka exarb och sedan - MOT SHERWOODSKOGEN! =D


Kommentarer
Postat av: Nilla

Och du är säker på att du var nykter när du skrev detta inlägg? ;)

2008-05-02 @ 12:14:23
Postat av: Erika

lol* ..verkar jag suddig i mitt fiiina framförande? ;P haha (jag söörte pilen!)

2008-05-02 @ 13:46:46
URL: http://erikaalexandra.blogg.se
Postat av: André

I'm sorry, I didn't want to get you worrying. My school simply made a big mistake that happened to throw most of my plans for the nearing future to the ground. But hey, I don't fall down that easily. (:

Still, I said it once, I'll say it twice: You're such a sweet. :* Thank you

2008-05-02 @ 14:39:41
URL: http://fishingboy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0